Глас са Цера

Часопис за духовни и национални препород

Исповести штићеника центра Црна Река (4)

Дрогу сам почео да користим са шеснаест година и то марихуану и разне таблете. У то време сам живео са бабом и дедом. Имао сам потпуну слободу и нико ме није могао контролисати. Пуно времена сам проводио на улици и тада је све кренуло. Алкохол, лекови и лепак су ми били веома занимљиви и морам признати да ме је једино то привлачило. Са 20 година сам први пут пробао хероин. Тада су кренули сви проблеми.
Лажи, преваре, крађе, продавање ствари из куће и сукоб са законом. Због такав  начина живота осуђен сам на шест година затвора. По изласку из затвора се ништа није променило и наравно све више и више сам тонуо. У међувремену сам био у војсци, Драјзеровој (установа за лечење наркомана), Ковину (душевна болница) и ништа ми није помогло да престанем са дрогирањем. На крају, лекари и метадонска терапија су ме уништили до краја. Тада ми је један лекар рекао за Црну Реку. У тим тренуцима преко главе ми је било лутање по болницама и стални сукоби са лекарима. Центар „Црна Река“ ми је тада био једина светла тачка и нада за некакву промену.
Сам почетак је био тежак као и код осталих штићеника. Уз радну терапију, труд и вољу сам успешно пребродио тај период. Свеж ваздух, изолација, природа, одласци на богослужења, редовна исхрана, устајање на време и радна навика је додатно допринела да овај пут не одустанем и нешто направим од себе. Уз помоћ и подршку људи који су били задужени за нас и кроз разговоре са свештеницима сам схватио да постоји велика шанса да уз помоћ поста, исповести, причешћа и послушања  по први пут у животу направим нешто од себе. У овом центру сам први пут у животу схватио да не треба сам да доносим одлуке, као што сам до сада радио. Препустићу духовнику да ме посаветује јер живот са благословом је једини начин да се избавим из свих проблема.

Д. С. (32), Мајданпек

Хероин сам први пут пробао са својих 15 година. Од тада, са прекидима, узимам хероин до априла 2008. када сам и дошао на лечење. Поред хероина користио сам марихуану, екстази, спид, кокаин, разне лекове итд. Хероин сам узимао на све начине, ушмркавањем најдуже. Углавном сам био запослен све време уживања дроге, што ми је у почетку олакшавало набавку. Временом, када сам почео да је уживам у већим количинама, почео сам и да је препродајем, крадем, правим разне комбинације и тако довео себе до првог сусрета полицијом и судом, а касније и затворском казном.
У центру „Црна Река“ сам 10 месеци и о њему углавном мислим све најбоље. Пошто сам живео ненормалним животом док сам се дрогирао, сам прелазак у иоле нормалнију средину ми је стварао потешкоће у почетку терапије. Период привикавања трајао је два месеца, са периодом физичког дела апстиненцијалне кризе. Након та два месеца много боље сам се осећао, сетио сам се како је бити нормалан. Из месеца у месец осећао сам се све боље и боље, како на физичком тако и на психичком плану. Центар ми је омогућио да се духовно уздигнем.

Бане, 31

15. априла 2010. - Posted by | Број 14

Нема коментара.

Оставите одговор

