Часопис за духовни и национални препород

Филмска критика-Господо официри, спасите цара

РЕЖИСЕР: ОЛЕГ ФОМИН
ЗЕМЉА: РУСИЈА (20o8)
ЖАНР: РАТНИ/ДРАМА
ГЛАВНЕ УЛОГЕ: ОЛЕГ ФОМИН, АЛЕКСАНДАР БУХАРОВ, АНА АЗАРОВА, АНАТОЛИЈ БЕЛИЈ

Пратећи нова дела руске кинематографије може се доћи само само до једног закључка. Са економским развојем руске државе из дана у дан, јача и квалитет филма. У читавом свету позната руска осећајна душа која је стварала филмове које остављају без даха овај пут је уједињена са невероватним сценским ефектима, савршеном техником и одличном продукцијом. И на овом месту морам констатовати жалосну чињеницу да смо вољом српских филмских дистрибутера у последње време оперисани од приказивања било ког дела руске кинематографије.
Филм „Господо официри, спасите цара“ засигурно припада место међу најбољим филмовима нове руске кинематографије.
Радња филма је смештена у 1918. годину у току крвавог грађанског рата. Цар Николај II Романов је заробљен од стране бољшевика, а они у страху од царевих присталица његову породицу премештају из града у града. Заповедништво „белих“ снага, које се противе бољшевицима, шаљу неколико елитних групација војника да ослободе царску породицу. Ту престаје било какав историјски запис и почињу народне легенде.
На основу тих легенди талентовани руски режисер Олег Фомин је саставио причу о једном таквом одреду. У њега су ушли најелитнији припадници снага белих међу којима се истиче њихов заповеднк окарактерисан као храбри и часни јунак (глуми га сам режисер филма Олег Фомин). Група сачињена од официра заводника, војног научника, певљивог весељака, оца и сина козака, са неколицом војника креће у мисију спашавања цара. Добивши информацију да бољшевици држе заробљеног цара у Екатеринбургу они уз тешке губитке долазе до овога града. На овоме путу главни противник им је сурови обавештајац бољшевичке тајне службе Чека који не бира средстава да заустави официре. Међутим по доласку у град затиче их вест да је цар Николај са породицом већ убијен. Грчевито се борећи да пронађу царев гроб готово сви гину борећи се за устројство државе у које су веровали.
Филм је забележио велики успех у Русији. Међутим, осудили су га поштоваоци совјетског режима због наводног прекрајања историје.
Уз обиље сценских ефеката овај филм ће бити занимљив и онима којима је акција на првом месту. У комбинацији са акцијом стоји и дубља прича о трагичном делу руске историје, која никога неће оставити равнодушног.

ВЛАДИМИР ПЕТРОВИЋ

1. октобра 2011. - Posted by | Број 23, Култура