Друштвена критика-Сајам књига
У свету убрзних комуникација и безобразно ниског знања чини се да је стара добра књига одавно у заплећку. Данашњим генерацијама младих непојмљиво је читање „дебелих књижурина од сома страна“ које тако „смарају“. Књижаре су одавно претворене у шопинг центре са примесама најгорег провинцијског циркуса. Тако данас можете пазарити књигу ваше омиљене списатељице (која је наравно бестселер неке америчке листе) уз 100 грама кафе, чоколаду или сунђер за прање судова. Озбиљни писци су сакривени у најдаљим и неосветљеним ћошковима, док су у првом плану књиге познатих ТВ водитељки, исповести различитих наказа, проститутки; уз наравно свеприсутне водиче како да за месец данапостанете мршави, богати, срећни…
Насупрот свему овоме стоји Сајам књига манифестација са великом историјом и угледом. Безобразно скупа цена улазнице ове године (за коју се може купити добра књига) утицала је да посећеност буде мања, као и да посетиоци мање купују. Већина издавача као да није приметила да је криза узела маха па су великим ценама књига отерали људе заинтересоване за куповину. Високе цене књига су им се управо и обиле о главу па су последњих дана сајма поједина издања продавали по најнижим могућим ценама.
За наредни сајам и издавачи и организатори треба да промене само једну ствар. Једни треба да смање цену улазница, а други књига. На крају ће профитом бити задовољни и једни и други, као и посетиоци, којима је и намењен сајам књига.
ВЛАДИМИР ПЕТРОВИЋ
Нема коментара.
Оставите одговор