Глас са Цера

Часопис за духовни и национални препород

Шарено

Афоризми

Досадило му је да пере судове, па се оженио. Ја сам се због тога развео.

Петко Вучетић

Историјске анегдоте

Како је настао први телескоп

Mater artium neccessitas. Тако су говорили Римљани – нужда је мајка свих вештина. У неким случајевима и сујеверје је било покретач нових изума.
Вавилонци су желели да упознају небо, јер су веровали да судбина владара зависи од кретања звезда и планета. Тако су, да би предвидели невоље и помогли рад дворских астролога, изумели телескоп. Као сочива служили су им кристали поређани унутар златне цеви.

Пожртвовани цар

Руски цар Петар Велики (1672-1725) по много чему је био необичан владар. На пример, у борби против Турака 1695. године борио се са својим војницима као обичан пешадинац верујући да ће на тај начин најбоље допринети победи сопствене војске. А једног зимског дана 1724. године цар је угледао брод како тоне. Не размишљајући о томе да би то неко други требало да учини уместо њега, сместа је скочио у ледену воду како би помогао да се спасу људи с брода. Будући да је дуго био у хладној води, цар се прехладио и добио високу температуру. Пожртвовани Петар Велики умро је неколико недеља касније.

Србин отворио прву кафану

Мало је оних који знају да је баш Фрањо Ђура Колчић (1640-1694) из Сомбора отворио 1683. године прву кафану у Бечу и дао јој је име „Зрно зеленог пасуља”. Одабрао је овај назив јер му је непржено зрно кафе личило на зрно пасуља.

Смешна страна стварности

Некада сам био људско биће…
А онда сам добио интернет.

*
Некада сам био уображен,
али сам се ослободио те мане.
Сада сам савршен!

улични графити

22. јула 2012. - Posted by | Број 28, Шарено

Нема коментара.

Оставите одговор

